gesprek over oplossen

Waarmee gaat het Meldpunt Geldzorgen aan de slag?

  1. Allereerst gaan wij samen met uw werknemer aan de slag om de problemen in kaart te brengen en uw werknemer te stimuleren zelf oplossingen te bedenken. De motivatie op de problemen aan te pakken zal hierdoor groeien.
  2. Hierna zullen wij controleren of uw werknemer gebruikt maakt van (gemeentelijke) regelingen. Het korte termijn denken kan er namelijk voor zorgen dat uw werknemer er erg tegenop ziet om een regeling aan te vragen, terwijl hij of zij hier wel recht op heeft. 
  3. Alle inkomsten, uitgaven en schulden worden inzichtelijk gemaakt.
  4. Er wordt een passend plan van aanpak opgesteld en als het nodig is een overdracht naar een langduriger traject. 

Neem contact met ons op

Signaleren

Hoe ontdekt u de geldzorgen van uw medewerker? Waar moet u op letten?

Lees meer

Bespreekbaar maken

Het is belangrijk dat u voor de aanmelding een gesprek voert met uw werknemer.

Bekijk onze tips